Munkában

Három nap telt el a legutóbbi poszt óta, szóval gondolom mindenki ég a vágytól, hogy újabb bejegyzést lásson. Sajnos közben elkezdtem dolgozni, Marietta pedig jelenleg keresgélési fázisban van, ezért időnk is kevesebb, na meg a napi történések mennyisége is szépen lassan kezd beállni a normális kerékvágásba, így már nem fér bele a napi 1 poszt.

A napok most nagyjából úgy néznek ki részemről, hogy felkelés, majd gyors reggeli és összekészülés után irány a meló, hazaérkezés kb. 18.30-kor, lakáskeresés, ügyintézés, majd alvás. Na de, ez most nem egy panaszkodós, hanem egy melós poszt lesz, nézzük meg, hogy nagyjából hogyan is néz itt ez ki (persze mindenféle titoktartást figyelembe véve).

Elöljáróban: egy eléggé ismert IT-multicégnél vagyok, a munka körülbelül ugyanaz, mint otthon, csak éppen itt rajtam kívül alig van más magyar. Azt nem mondom, hogy nincs, mert már 2 magyarral is találkoztam (akik egyébként szintén rácáfolnak a "csak magyarral ne" tételre), szóval akár napi fél órát is tudunk magyarul csevegni, ha akarunk :)

Fura is volt, második reggel ültem az irodában, egyszer csak odajön valaki, és ez a beszélgetés zajlott le:
- Hello, are you the new guy from Hungary?
- Yes I am
- Akkor szia :)

Hadd említsem még meg, hogy itt a default böngésző az Internet Explorer, sőt, van olyan alkalmazás, ami nem is működik nélküle! Szégyen és gyalázat. Most, hogy mindenki kellően elborzadt, nézzünk néhány egyéb apró érdekességet.

Ugye korábban már említettem, hogy itt a munkába járás a közlekedés miatt kicsit hosszabbra nyúlhat. Első nap 9-re kellett jönnöm, így gondoltam majd a 8 órási busszal bejövök. Hát, épphogy sikerült, 8 után a forgalom nem türelmetlen embernek való. Sőt, semmilyennek sem. Szerencsére az eggyel korábbi busz emberi idő alatt (35 perc) beér. Mindenesetre azt tudom javasolni annak, aki ilyenben gondolkodik: ha külföldre mész autó nélkül, járj utána a tömegközlekedésnek + google mapsen a forgalom sűrűségét jelző filtert nézd meg napi legalább 5x, és utána dönts arról, hogy mennyire messze akarsz lakni a munkahelytől. Vagy nézd meg az első hónapban, hogy milyen, az ember a sajátján tanul ugye :)

Jelenlegi gondolatunk most az, hogy a kerítésen lógó kolbászok vastagságától függően vagy egy olcsó autót, vagy 2 bringát kellene venni valamikor. Aki pedig engem ismer, az tudja, hogy utoljára kb. 15 éve ültem kerékpáron, szóval ez utóbbi biztosan jó móka lenne.

A munkahelyen lehet reggelit, ebédet venni, az utcán szokásos árak kb. 50%-ából ki lehet hozni ezeket. Első nap azt hittem dőzsöltem (4.5 euro két fogás, amiből 1 euro volt a "leves"), viszont ma egy leves + egy helyben összerakott bagett összesen 5.5 euro volt, aminél picit elhúztam a számat. Dehát "jól fizetett szoftvermérnökként" az ember néha ezt is megengedheti magának :) A gyümölcs ingyen van az ebéd mellé - vagy egyszer csak majd rám szólnak, hogy fizetni kéne érte, meglátjuk.

Érdemes megemlíteni, hogy az ír levesek csodásak: van krémleves (répakrém, karfiolkrém, el sem hinnéd, hogy ilyenek léteznek), na meg zöldségleves, ami valójában szintén krémleves. Egyik nap volt valami chicken soupnak csúfolt eledel, volt benne spagettitészta szerű cucc, egy kis hús, meg minden egyéb, amit inkább nem néztem meg tüzetesebben, hanem elfogyasztottam, mielőtt meggondoltam volna magam. Egy hét alapján úgy tűnik, a válogatósságon egyébként sokat segít, ha az ember külföldre költözik.

Az ebéd egyébként szokatlanul későn van, a csapatunk jó része általában közösen eszik, 13.00 körül. Ahhoz képest, hogy otthon ekkor már a délutáni 'műszakot' toltuk, ez tényleg szokatlan. Ráadásul ebéd után jön egy kis séta az irodaház körül (elmondásuk szerint ez egészséges, amúgy tényleg az), amivel csak egy probléma van: első nap a 15 perc sétába kerek 3 elázás fért bele.

Na, végül ez a poszt szólt néhány dologról, csak magáról a munkáról nem. Gondolkodtam azon, mit írjak róla, hiszen egyrészt ez nem is az a fórum, másrészt az IT az mindenhol IT - rengeteg ember, mindegyik ül a saját gépe előtt, és pötyög. Szóval talán pont az elvégzendő feladatok terén a legkisebb a különbség.

Legközelebbre igyekszünk néhány apróbb érdekességet összeszedni a mindennapokból (időjárás, ügyintézés, kaják szerepelnek a terveink között), illetve egy újabb fényképes poszttal is jelentkezni.