Desmond likes this

"Mrs. Maszat" :) előző kiváló posztja után, úgy éreztem, nem maradhatok én sem bejegyzés nélkül, ám mivel életünk jelenleg a "nyugodt hétköznapok" medrében folyik, ezért ismét csak egy rövid időjárás-jelentéssel készülhetek szombaton reggel. Na jó, azért a poszt végén igyekszem néhány egyéb információt is megemlíteni.

Akit érdekelnek az eredeti cikkek, azoknak ide és ide javaslom a kattintást. A többieknek röviden magyarul: megérkezett Desmond, az épp soros hétvégi viharunk a nyugati partra.

Tegnap este 7 körül Galway-ben 118 km/h-s széllökést mértek, utána a csúcsok 110 km/h körül voltak. Este 10 körül 75 km/h körüli lökések voltak átlagban, de ennél erősebbeket vártak éjszakára. Háromféle riasztás van errefelé: citromsárga, narancssárga, vörös, külön az esőre és a szélre. Na, most vörös riasztás van esőre, szélre pedig narancssárga. Nem tudom, milyen lehet a vörös riasztás a szélre, mi konkrétan a lakásban halljuk a széllökéseket ....

Ennek következménye az, hogy a nyugati parton nem javasolják ma az utazást, sőt, a repülőterekre is javasoltak odatelefonálni, mielőtt bármilyen géphez elindulna az ember. Szerencsére a keleti part nem olyan vészes (tehát a dublini repülőtérrel nincs gond, és ez mondjuk a kicsit több mint 2 hét múlva esedékes hazautunk miatt egy nem rossz hír), de azért ott is esik. UPDATE: A dublini repülőtéren pedig ma az összes Ryanair járatot törölték, ez nem túl megnyugtató.

Azt már többször is észrevettük, hogy itt az útfelújítások tábláit homokzsákokkal biztosítják - hát, állítólag most a homokzsákok kevesek voltak, néhol fel-felkapta őket a szél :)

Ma reggel a rádióban olyan SMS-eket olvastak be, hogy "vezetek, de még az autó is rázkódik körülöttem", a "shannoni repülőtérről induló gépem nem száll fel", és hasonlók. Őszintén kíváncsi lennék, hogy bár 10 perc sétára lakom a munkahelyemtől, ha egyszer egy ilyen vihar hétköznap ér ide, akkor hogyan jutnék be dolgozni. Azt hiszem az lenne az a pillanat, amikor a helyi otthonról dolgozás szépségeit kipróbálnám. Ezt mindössze az akadályozná meg, hogy a laptopomat nem szoktam hazahozni, tehát azért így is - úgy is be kell menni.

Ilyenkor ugye az óceán is szereti megmutatni kevésbé szép arcát. A parton lévő városrészek közül (mi kb. 20 perc sétára lakunk a parttól) szinte mindegyikből jelentettek vízátfolyásokat, áradásokat a parton futó utakról. Egyszer egy ilyet nagyon meg akarunk nézni, de talán majd akkor, amikor az átlag marad 60-70 km/h óra körül. Azért a 110 km/h-s lökéseket nem nagyon akarjuk kipróbálni :)

Egyébként az emberek különösebben nem aggódnak emiatt: a rádióban a reggeli hírekben egy hírrel intézték el: vörös riasztás van X,Y és Z megyékben, nem javasolják az utazást ma a nyugati parton. Ennyi. Nem voltak szívbemarkoló bejelentkezések leszakadó ágakról, megmentett kiskutyákról - kismacskákról, stb. (Mielőtt az állatvédők megtalálnak: szeretem a kiskutyákat - kismacskákat, azt viszont nem, amikor a hírek 75%-a erről szól).

Reméljük azért holnapra tényleg normalizálódik a helyzet (az előrejelzések ezt ígérek, holnap állítólag szép napunk lesz), ekkor ugyanis szeretnénk kipróbálni életünk első rendes Irish Breakfast-jét (vagy brunch-át, attól függően, mikor jutunk be a városba).

És az ígért más témák 1-1 mondatban:

• Múlt hét végén itt járt első vendégünk: Feri, örülünk, hogy láttunk :) Ki is próbálta a vendégszobába telepített king size ágyneműt és a hozzá tartozó párnát, és elégedett volt vele (persze mert volna mást mondani :)). Úgyhogy aki hatalmas vágyat érez arra, hogy meglátogasson minket valamikor a jövőben, jelentkezzen be nyugodtan, most már nagyjából képesek vagyunk vendégeket fogadni - a részleteket megtárgyaljuk privátban :)
  • Kicsit több mint két hét múlva otthon leszünk, 2-3 éjszakát Szegeden töltünk, aki ég a vágytól, hogy személyesen lásson minket, jelezze nyugodtan. Pillanatok alatt eltelt az első 3 hónap.
  • Sajnos úgy néz ki, hogy továbbra is tesztelő kollégát keresünk a munkahelyemen, úgyhogy ha van olyan ismerős, akit érdekel a kiváló lehetőség, ne habozzon megkeresni.
  • Mrs. Maszat hatalmas karácsonyi lázban ég, dekorációk, stb., viszont ma olyat találtam, amit még ő sem tud, és szerintem tetszeni fog neki: karácsonyi rádió! Angoltanulás és jingle bells egész nap, igazi win-win szituáció :)