Kis kitérő - Tenerife 2.

Szóval, legutóbb ott hagytuk abba tenerifei kalandjaink elmesélését, hogy az utolsó napon még várt ránk egy körtúra. Az alábbiakban erről jönnek képek, valamint még néhány élményt is mesélünk.

A terv eredetileg az volt, hogy egy buszos túrát foglalunk, ami felmegy a Teide-re, majd elvisz a régi fővárosba (Puerto de la Cruz), és aztán a sziget keleti oldalát bejárva tér vissza Los Cristianosba este. A foglalásnál azonban jelezte a hölgy, hogy szerinte van ennél jobb túra: ez a Teide mellett a sziget nyugati oldalát járja be. Végül e mellett döntöttünk, és nem bántuk meg.

Az előző posztban említettük, hogy a buszozásról még beszélni fogunk. Szóval gondolkodtunk abban is, hogy ugyanezt az útvonalat végigjárjuk inkább autóval, ám végül maradtunk a busznál. Egyébként az autóbérlés nem tűnt túl drágának, 36 euró volt egy napra tokkal-vonóval (értsd: teljes biztosítással) - ez az íreknél néha 50-60 euróra is rúghat egy napra, ha nem bérelsz elég korán. Ezzel szemben egy buszos túra 20-25 euró / fő (de ha bevállalod a termékbemutatós utazást, akkor akár 10-12 euróért is utazhatsz), amiben benne van az idegenvezetés is - viszont cserébe nem ott és akkor állsz meg, amikor akarsz. Gusztusa válogatja, kinek melyik fekszik jobban, nekünk most ez a buszos megoldás tökéletes volt. Mint utólag kiderült, volt még egy ok, ami miatt ez volt a jó döntés.

Az útvonal az alábbi helyeket érintette, ha valaki bővebben elmerülne a tenerifei látnivalókban: Los Cristianos -> Vilaflor -> Teide Nemzeti Park -> Icod de los Vinos -> Garachico -> Masca -> Los Cristianos. Kezdjük is egy nyitóképpel, ami még Vilaflor környékén készült. Ez körülbelül ugyanaz a kép, amit már a korábbi posztban is láthattatok, csak épp pár száz méterrel magasabbról:

Teide Nemzeti Park

Ahogy említettük a legutóbbi posztban, Tenerife közepén található Spanyolország legmagasabb pontja, egyben Európa legmagasabb vulkánja, a Teide. A világ egyik leglátogatottabb nemzeti parkja ez, és természetesen a világörökség része. A vulkán utoljára 1909-ben tört ki, idegenvezetőnk viccelődött is azzal, hogy általában 100 évente egy kitörés volt, úgyhogy épp itt az ideje. Egyébként pont két napja olvastam, hogy a múlt héten ismét megnövekedett szeizmikus aktivitást mutattak, úgyhogy ki tudja ... még a végén bejön.

A Teide maga 3718 méter magas. A buszos túrák körülbelül 2500 méterig mennek fel (speciel ilyen magasságban még egyikünk sem járt). Amennyiben olyan túrát választasz, vagy magad által szervezett túrán mész, drótkötélpálya visz fel körülbelül 3550 méter magasra, ahonnan gyalog lehet felmenni a csúcsra, amihez viszont külön engedély kell. Mi ezúttal 2500 méteren készítettünk néhány fotót.

Az első képen egy-két szikla látható a csúccsal, a második képen pedig egy megkövesedett lávafolyam.

Valóban holdbéri tájakon jártunk (habár csak halvány elképzeléseim vannak arról, hogy az milyen lehet), aminek köszönhetően több sci-fit is forgattak a környéken, többek között a Csillagok háborúja egyik részét, de a frissebb filmek közül a Titánok harca-t is.

A hegyről lefelé megálltunk még egy-két helyen egy rövid szünetre, majd célba vettük az északi felét a szigetnek, ahol egy másik mikroklíma van: gyakran felhős, esős; ám ugyanakkor hasonlóan meleg, mint a déli part. Ennek következtében többnyire jó kis fülledt időjárás van - ezt mi is megtapasztaltuk. De még mielőtt idáig eljutottunk volna, ilyet is láttunk:

Icod de los Vinos, Garachico

Következő megállónk Icod de los Vinos volt, ahol a világ egyik legrégebbi sárkányfáját nézhettük meg. Itt csak ennek a fának a megtekintése miatt álltunk meg, hiszen egyébkét egy tipikus kis spanyol település, ahol különösebb látnivaló nem igazán van.

A következő helyen, Garachico-ban másfél órát töltöttünk el, itt volt az ebédszünet. Számomra ez volt az egyetlen település, amelyik egy picit csalódás volt: én ugyanis másra számítottam. A helyet egy 1707-es vulkánkitörés állítólag teljesen befedte hamuval, épp ezért én vártam volna egy mini Pompeiit, vagy legalább egy utcát, amit megőriztek. De nem, a települést azóta teljesen újjáépítették, szóval hamuval befedett város helyett láttunk egy szép kis helyet tipikus mediterrán utcácskákkal, valamint egy nagyon sziklás parttal, ahol nehéz fürdeni. Szépnek szép volt, csak én másra számítottam. Na sebaj, azért itt van egy-két kép róla.

A település különlegessége még a parttól néhány száz méterre álló hatalmas szikla. Ha rákerestek a település nevére google-ban, felülnézetből elég jól láthatóak a méretei.

Masca

Ezek után ismét hegynek fel vettük az irányt, következett ugyanis Masca, amiről csak annyit mondtak, hogy mintha egy képeslapot néznél élőben. Meg tudom erősíteni. A hely gyakorlatilag egy száz fős falu fenn a hegyen. Minden irányból szakadékok veszik körbe, az 1970-es években építettek egy keskeny hegyi utat, amin keresztül megközelíthető. Hogy előtte hogy közlekedtek itt, az jó kérdés.

Egy gyalogút vezet le a hegyről a partra, ahonnan hajótúra is indul naponta többször is. Persze a turistákat nem gyalog küldik le, hanem autókkal viszik le :) Mivel azonban gyalogút is van lefelé, ezért a hely állítólag a kalózok közkedvelt búvóhelye volt egy időben.

Egy TripAdvisor-komment egyébként gyönyörűen leírja ezt az utat: "ha azt hiszed, tudsz vezetni, látogass el ide - itt majd elválik". A hegyi szerpentinen az éles kanyarokat konkrétan a buszunk nem tudta bevenni egyívű fordulással, ezért a buszok mögött kellemes kis kocsisor alakult ki általában. További érdekesség, hogy a településtől még nem lefelé visz az út, hanem a következő 5-10 kilométeren még felfelé kacskaringózunk. Úgyhogy amikor már azt hinnéd, túl vagy a nehezén, akkor jön még csak a lényeg :)

A helyről egyébként sokat nem lehet mesélni: a helyiek név szerint ismerik egymást, a kilátás tényleg fantasztikus, gyönyörű hely volt. Épp ezért, beszéljenek inkább a képek. Mielőtt a sajátok jönnének, íme egy link egy közkedvelt fotóról, a prospektusokban is ez szerepel általában.

Állítólag egyébként a település környéki pálmafák egy részének törzse azért fekete, mert körülbelül 10 éve volt egy nagy tűz a faluban, aminek következtében sajnos jó pár ház leégett, és a lángok átterjedtek a közeli növényzetre is.

Záróképként pedig következzen egy kép a szerpentinről:

Hát, ennyi lett volna. Köszönjük szépen a kitartó figyelmet, és ha valaki tud tenerifei IT-cégről, amelyik épp embereket keres, ne habozzon szólni ;)